前陣子某天突然想起這支曾在80年代拿下冠軍排行的抒情搖滾經典,
這是在我專二那年(1992)發行的Patty Smyth首張同名專輯
 當年我買的還是卡帶呢。
特地回台中把它從塵封的CD卡帶架裡翻出來,依然喜愛得不得了,這首歌。
{###_sevenchung/10/1116338843.mp3_###}



Sometimes Love Just Ain't Enough是跟老鷹(Eagles)合唱團的Don Henley合唱,
歌詞由飽受愛情創痛的Patty Smyth創作主唱,唱出了愛情裡的複雜無奈,
呼應曲名的最後一句歌詞寫著sometimes love just ain't enough..



假如,光有愛仍然不夠,那麼,到底還需要什麼才夠呢?



就留給大家去思索吧。



Sometimes Love Just Ain't Enough
Patty Smyth / Don Henley
 
I don't wanna lose you, I don't wanna use you, just to have somebody by my side
我不想失去你,也不想利用你,只為了能夠有個人陪在我身邊
And I don't wanna hate you, I don't wanna take you
我不想恨你,我不想要佔有你
But I don't wanna be the one to cry
但我不想成為那個哭泣的
That don't really matter to anyone anymore
那個不再有人真正關心的人
But like a fool I keep losing my place
但是我就像個傻子般的繼續失去自我
And I keep seeing you walk through that door
而你卻仍來去自如

But there's a danger in loving somebody too much
太愛一個人是危險的
And its sad when you know it's your heart you can't trust
而且當你發現再也無法相信自己了,那是多麼令人悲哀的事啊
There's a reason why people don't stay where they are
人之所以無法繼續走下去是有原因的
Baby sometimes love just ain't enough
親愛的,只有愛是不夠的啊!

Now I could never change you, I don't wanna blame you
我知道我永遠無法改變你,我並不想怪你
Baby you don't have to take the fall
親愛的,這不是你的錯
Yes I may have hurt you, but I did not desert you
或許我傷害了你,但是我從未背棄你
Maybe I just want to have it all
或許是我要的太多
It makes a sound like thunder, It makes me feel like rain
我聽到了心深處的聲音,它讓我感覺有如驟雨
And like a fool who will never see the truth
就像個永遠看不清真相的傻子般的
I keep thinking something's gonna change
我還以為我們之間會有轉圜的餘地

But there's a danger in loving somebody too much
太愛一個人是危險的
And its sad when you know it's your heart you can't trust
而且當你發現再也無法相信自己了,那是多麼令人悲哀的事
There's a reason why people don't stay where they are
人之所以無法繼續走下去是有原因的
Baby sometimes love just ain't enough
親愛的,只有愛是不夠的啊

And there's no way home, when it's late at night and you're all alone
當你迷途,當黑暗降臨,你孤獨一人
Are there things that you wanted to say
你是否有些話想要說
Do you feel me beside you in your bed, there beside you where I used to lay
你是否感覺到了,我就在那個我一直都在的地方,守候著你

And there's a Danger in Loving somebody too much
太愛一個人是危險的
And it's sad when you know it's your heart they can't touch
當你發現你再也無法愛人時,那是多麼令人悲傷的事
There's a reason why people don't stay who they are
人會變都是有原因的
Cause baby sometimes love just ain't enough
親愛的,因為只有愛是不夠的啊
Baby sometimes love just ain't enough
只有愛是不夠的..



從來沒有懷疑過你對我的愛,
但是我要你記得,
千萬不要因為這麼執著的愛著一個人而讓你變得不是你自己。
別忘了時常提醒自己,
再怎麼被一個人吸引,
對那個人的熱情,
都比不上你對自己的生命照顧和靈魂誠實來得重要。
都記下來了嗎?
這很重要,我要你把它放在心上,帶著上路。

arrow
arrow
    全站熱搜

    sevenchung 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()